Hockeyass i innebandy?

Kände att det var dags för en update.

Innebandysäsongen är slut för min del.... too bad. Lite trist att det inte blir någon cup eller så, men man kan ju inte gärna spela ensam....
Igår var sista b-lagsmatchen, mot Marstrand. Det blev en komfortabel seger med 11-2. När skall det börja införas hockeyass i innebandy? Fíck till några riktigt fina kombinationer igår och det hade ju varit kul att få valuta för dem även som tredje gubbe.
En vecka kvar.... sen får folket i Sälen se upp i backarna. Surte goes Sälen vol II. Blir riktigt fint tror jag.

Min nya klass är uppdelad i två grupper efter dem gamla klasserna. Det är bara ett litet problem.... så gott som hela A-klassen läser den här terminen med, medans vi i B bara är typ 11 pers. När några faller bort för att det är sjuka, jobbar eller helt enkelt inte orkar ta sig till skolan medför det att vi ibland bara är ca 4 stycken på lektionerna. Så kommer det nog bli imorgon.... det blir vi fyra som nästan alltid är där plus minus någon till.

igår hade vi iaf en riktigt bra lektion med en gubbe som bl.a. tränat Robert Kronberg under alla år. Snabbhetsträning, koordination och lite rörlighet... Skall nog testa några av övningarna där på innebandyfolket nån gång...

Nu är mina makaroner klara så dags att slänga i sig dem innan det är dags för jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback