Surte i mitt hjärta

Så var den avklarad, den sista träningen med älskade Surte. Grymmaste laget jag spelat i.
På måndag börjar "allvaret"....

Eftersom en viss nr 9 i IBF Göteborg redan skvallrat lite på sin
blogg så kommer det väl inte som en överraskning. Igår skrevs papprena på och nu tillhör jag mera Pixbo Wallenstam IBK.
Nu funkar det inte att ligga på latsidan längre...
Det kommer bli bra det här, det kommer det. Men just nu känns det väldigt tungt att lämna alla i Surte.

Idag hade vi lektion i slagboll. Vi pratade om vikten att värma upp klassen innan man kör igång med brännboll och liknande. Det är lätt att sträcka sig när man skall försöka springa sitt snabbaste. Synd bara att vår lärare inte förstått att vi inte är en klass med 12-åringar utan att folk faktiskt börjar bli lite stela. Två vändor fram och tillbaks över fotbollsplanen räcker inte. Det hela slutade med att tre stycken sträckte sig, jag var givetvis en av dem. Framsidan låren på båda benen. Kul. Man kan tycka att jag borde tänkt på det själv, men hur lätt är det när man blir påhejad av sitt lag att springa fortare. Tävlingsmänniska som man är.

Har trots det sprungit 8:an i Skatås med Pettis som sällskap(och resten av Surte lite längre fram).  Hade definitivt varit tyngre utan dig. Kämpa på bara så tar du dig igenom det här. Jag lovar.

Tråkigt är att vi imorgon skall ha friidrott och att det som står på schemat är sprintlopp och starter. Blir nog att stå vid sidan och titta på.

Nu skall jag sova. Orkar inte vara trött imorgon också.

Kommentarer
Postat av: Baby-Malin

Usch Carro, det här känns inte roligt alls :(( men lycka till, det kommer gå bra. Jag ska ändå hålla tummarna för dig! PUSS

2008-05-22 @ 08:51:11
Postat av: Åsa

Sorry... Men lycka till och kämpa på!

Postat av: Jasse

Lycka till Carro!

2008-05-22 @ 15:12:29
Postat av: Anonym

Det kommer bli skit bra, du är alltid en av oss vart du än tar vägen :)

2008-05-25 @ 19:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback