SURTE - OLOFSTRÖM 7-4

Man kan uttrycka det så här: Det var inte riktigt den rubriken jag trodde att jag skulle få skriva, även om jag hoppades. Men vilken jävla match. Snacka om revanch.

Wickström gjorde sina poäng, precis som vi innan matchen sa att hon skulle göra. Men vad gör det när vi gör fler? Vi spelar grymt hårt och tufft defensivt matchen igenom. När vi känner att vi är på väg att släppa in dem i matchen går vi tillbaks till dagens taktik och täpper igen. För vi var faktiskt bäst matchen igenom. Att Malin Eriksson och Sofia Gäfvert sen hittar varandra och målet som om dem aldrig gjort nåt annat gör ju inte saken sämre...
Men det är inte någon eller några enskilda spelare som vinner den här matchen, det är kollektivet, laget. Kan vi nu fortsätta att spela så här varje match???

Skulle ha spelat b-lags match nu mot Partille. Men ryggen signalerade att det var bäst med lite vila idag och när det ändå fanns tillräckligt med folk fick det bli så...

Samtliga resultat i helgens omgång gick Surtes väg. Kan inte låta bli att förvånas över vissa. Trodde till exempel inte att IBF skulle åka på storstryk mot Färjestaden och inte att Älvstranden skulle tappa poäng mot Halmstad. Men det är ju det som är charmen med den här sporten, allt kan hända.

Funderar på att bege mig till Partillebo och kolla Partille - Mullsjö i eftermiddag. Fast det beror lite på hur lång tid det tar i stallet. Skall först rida dressyrlektion i en timme så vi får väl se hur mycket krafter som återstår sen.

Idag vid fyratiden befinner sig min kära sambo i Täljehallen för att döma mötet mellan Balrog och Falun. Blir spännande att höra hur det har gått sen vid sjusnåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback