Jag kom på...

... det slog mig...
I lördags morse, klockan va inte ens sju och jag hade precis förflyttat mig från soffan där jag somnat och in till sängen, ringer min mobil...

Det är en något förvirrad och trött lagkamrat. Hon frågar om jag städat (hallå klockan 7?) och om jag hittat en systemkasse (!) i köket med en annan lagkamrats bilnycklar. Till det hela hör att bilen är parkerad på Heden och att p-tiden går ut vid 10. Jag masar mig upp ur sängen och ut i köket och börjar rota runt bland flaskor och påsar för att hitta den rätta. Konstigt nog efter en fest så ligger det säkert fem-sex stycken systempåsar i mitt kök. Dessväre är alla tomma. Inte mycket att göra.

Senare läser jag på min lagkamrats blogg att hon tagit en trip till de småländska skogarna. Nu vet jag varför. En viss extranyckel till en viss bil skulle hämtas.

Idag när jag skulle plocka fram ett par skor som stod typ längst in under alla jackor och andra skor i hallen hittar jag en systemkasse. I den ligger en bilnyckel.

Jag kan säga... Grettan lät väldigt nöjd när jag ringde upp och berättade om mitt fynd =)

Så ett tips till er alla.... Lägg inte viktiga saker i en systempåse och lämna den på en fest.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Haha, stackars Johanna! Men hon fick ju hälsa på i småländska skogarna iaf ;) Se så det kan gå när man inte har full koll.

2008-04-14 @ 22:09:24
Postat av: Mysan

bra tips ;)

Postat av: Nadia

HAHA, okeeej, det ska jag tänka allt tänka på =)

Take care!
KRAM Nadia

2008-04-14 @ 22:15:09
URL: http://nadiasvensk.blogg.se
Postat av: Gäääfet

hahahaha... tokigt! Men roligt... :)
Ses i morgon!

2008-04-15 @ 07:25:56
Postat av: Grettan

Johodås'att... :) alltid trevligt att se småland. Får passa på att be om ursäkt för mitt okristligt tidiga wake-up-call, var en SMULA uppriven! :) Carro, kan du ta me mitt linne och mitt BH-band (det lät ju bra.. hahah) till träningen? Hade ju tydligen rödvinsproblem under kvällen också. Herregud!

2008-04-15 @ 09:18:20
Postat av: Firre

jag säger då detta, lånar aldrig mina saker, kvittar vem som låna dom, försvinner eller går sönder...ligger som en ond makt över mina grejer;)
haha....gott att allt löste sig till slut, min bil gillar att stå i garaget..=)

2008-04-18 @ 01:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback