Pinsamt dåligt blev jävligt snopet...

Här har man laddat för seriepremiär i hur många veckor som helst. Äntligen var det dags.
Stressade som en tok från dop till matchen, mötte ett taggat lag. Klart för spel. Men....

Inspringning.... Inställd.
Line up... inställd.
Match... avbruten.
Så pinsamt.

Jag hann göra ett byte... vara på plan i ca 20 sekunder, sen blev jag knockad. Halkar till samtidigt som en försvarare i IBF Göteborg ska rensa och lyckas få hennes armbåge rätt på näsan. Olyckshändelse javisst, men det gör lika ont ändå. Kan dock spela sista 10 minuterna av perioden.

Efter 2,47 i andra perioden bryts matchen. Golvet är halt som i en hockeyrink. Det har skett hur många omkullfallningar som helst, en del mer otäcka än andra. På de två anfall IBF hunnit med i denna period har deras spelare fallit omkull båda gångerna, utan att ens andra spelare varit i närheten. Anledning: Ett dåligt städat golv, ej avsett för innebandy. Jag hade velat se det elitserie lag som spelat klart matchen i denna hall. För det var väl elitserien som egentligen var målet förra säsongen, IBF Göteborg???

Ingen kan tycka att det är värt att spela klart matchen med risk för att en eller flera spelare skadar sig så illa så att resten av säsongen sen är körd. Varken i det egna laget eller motståndarna.

Så vi sväljer vår stolthet, visar vårt missnöje och kliver av banan. Andra får tro vad dem vill, men jag vet att IBF hade aldrig tvekat så länge som vi gjorde innan dem hade gått hem om det varit ombytta roller. Och det vet NI också.

TK får avgöra hur detta kommer avslutas. Hoppas givetvis på omspel, men även förlust med 5-0 (w.o.) är risken som vi får ta. Domarna hade iaf full förståelse för beslutet, kan ju alltid betyda nåt.

Det är bara att ta lärdom, IBF. Ett dåligt skött matcharrangemang från start till slut. Om ni vet om att golvet är dåligt städat, varför inte fixa det??? Åtminstone i periodpausen efter att problemen uppmärksammats.

Och ja... vi lovar. När ni kommer till oss kommer det vara städat på plan.

Hoppas på omspel snart. Jag kan redan imån om så är fallet.

Kommentarer
Postat av: Jasse

Fan vad patetisk du e Carro.
Anledning: du spekulerar för mycket och håller dig till osanning.

2007-09-24 @ 09:16:50
Postat av: Susanne

Hehe, det tror jag inte... Men de var unga o fräscha så jag kanske skulle ha kaffet redo ;-)

2007-09-24 @ 11:12:42
Postat av: jonnah

Hur gick matchen mot guldheden då? Hade gärnat vart med... men min övertid lockar ju väldigt mycket..;)

Postat av: Jonnah

oj det lät verkligen roligt att få spela ut så...
hur många mål gjorde du då? vilken sofia? gävert eller eliasson?

2007-09-24 @ 13:23:13
Postat av: Marre

Hur mår nosen???

2007-09-24 @ 17:01:33
Postat av: Marre

Kan ni byta lampor oxå? hihi

2007-09-24 @ 17:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback