Piraternas skepp sjunk efter första perioden....

Vilken söndag det blev!

*IFK tog SM-guld!!!! Äntligen guldet till Sveriges framsida!

*Surte piskade Älvstranden med 6-4!!!! Finally! Hörde att det va Surtes första seger mot Älvstranden i a-lags sammanhang på 4 år. Jag har ju dock inte varit med så länge. Man kan säga att det var dags då. Inte en dag för tidigt.
Vi låg under med 3-0 efter första perioden. Känns det igen? Denna gången spelades som tur var matchen på riktig parkett och vi kunde vända matchen till seger för "förortslaget". Vill påpeka att Hisingen faktiskt också är en förort....Det var väl därför Häcken ville ha sin egen allians ute på ön.

Malin Eriksson har vilat sig i form, var inte alls spelsugen när hon släpptes in på banan i andra perioden. Fyra mål från hennes klubba, fast jag tror nog att det sista skulle va signat Sandra Svensson.
Underbart genrep inför torsdagen då matchen mot IBF Göteborg skall spelas klart. Vi behöver ju inte ens två perioder för att vända det här. Det visade vi igår.....

Hörde av folk i publiken att spelare från Älvstranden, som igår satt på läktaren, skrattade åt oss efter första perioden. Skrattar bäst som skrattar sist.

Idag känns det ungefär som om jag har blivit överkörd av ett tåg. Men det var det värt. Fast man kanske inte alltid behöver göra allt på samma dag.


Kommentarer
Postat av: Pucko # 1

Tja! Allt bra idag? Själv är jag helt slut så idag är en slapp-fredag. Vad kostar det att gå in på Hard Rock på fredag. har inte pratat med några från laget än men jag å syrran kommer nog iaf=) När spelar ni igen? Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback