Heja Grettan!!!

Fy fan va rätt!! Satte mig vid datorn för en sista bloggkoll en torsdagskväll som igår... Kikar in på Gratjovas blogg, ett dagligt måste. Och så jävla rätt du har, kära teammate. Håller med om allt, till punkt och pricka.

Ni som nu inte fattar något alls av denna inledningen på inlägget ber jag: gå till Gratjovas sida och läs.
Det handlar om Pixbo IBF´s match mot Partille i dam-2:an i onsdags. Tidig seriefinal, en spännande och jämn match väntar. Och vad gör Pixbo? Jo "luftar" sina elitseriespelare.
Tänker inte förklara alla skeenden igen, det står så bra på Grettans blogg, men jag måste bara uttrycka mitt missnöje. Regelrätt?... säkert. Osportsligt? Ja... fruktansvärt.

Men det är så här det går till, när föreningar med pengar styr. Jag var med redan för, va kan det va 8-9 år sen?, när Mölnlyckes damlag blev övertagna av Pixbo. Föreningen tyckte det va lämpligt att ha ett lag i div 2, där deras juniorer kunde skolas in i seniorinnebandyn. Jag valde att lämna skutan där, tyckte redan då att det var jävligt dålig stil.
Ett par år senare händer det igen. Mölnlyckes herrlag, spelandes i div 2, blir uppköpta av Pixbo. Lättare att köpa en redan befintlig plats i 2.an, än att spela sig dit den riktiga vägen.
Inför säsongen i år flyttar Pixbo upp hela sitt damjuniorlag i div 2? Inget fel med det, men vad hände med alla spelare som redan spelade där? För dem är nämligen inte kvar. En del vet jag är utlånade, frivilligt eller inte det får va osagt, men de andra då?
Samma med F-92. Inför denna säsong renskrapades hela Göteborg på sina talanger födda 1992. Alla hamnade i Pixbo(givetvis med undantag).

Jag blir bara så arg. Det här är inte bra för innebandyn. Men nog om det.

Det är helg igen och det betyder match.
Vi möter Älvstranden på söndag kl 14, på Göteborgs bästa parkett. Blir en tuff match, det vill jag nog lova. Gullme verkar ha fått mersmak...ledsen gumman, men efter söndag tror jag du kommer hålla dig till småttingarna igen... ;)
Ser ut som om jag ska få fortsätta som forward. Inte mig emot, det gick ju bra sist. Bara att fortsätta på samma vis.

Förövrigt är det en helg med tight schema, som vanligt kanske. Jag skall:
- Besöka min pappa som ställer ut på svenska mässan ( Hem & Villa).
- På 35-årsfest hos bror min. Dock så gott som nykter då det är match dagen efter.
- Klippa Gunsan (min häst).
- Försöka hinna tävla en klass på söndag morgon, innan matchen. Hoppas det går.
- Spela A-lagsmatch.
- Kankse spela B-lagsmatch. Beror på vilka som ska spela och hur många till det behövs.

Säkert något mer som ska klämmas in.... men annars tycker jag nog att det räcker så här.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Terre

tacktack! äntligen har jag körkortet nu :)

2007-10-28 @ 00:51:55
Postat av: jag

om att alla gbg's "bra" 92:or
(med undantag) spelar i pixbo, det är ju inte sant. och de som spelar i pixbo går dit frivillgt just för att det är ett lag där man kan utvecklas. Det handlar om att bli bättre förstår du.
Dessutom har merpartern avspelarna just pixbo som moderklubb, kanske 3-4 från ett annat lag.

2007-11-04 @ 18:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback