5-3 är fina siffror

Fan va gött!!! Startar säsongen med en vinst (som ni säkert redan läst räknar jag denna match som den riktiga seriepremiären efter förra helgens skandal). Grymt bra!
Även om vi inte visar upp något skönlir så spelades det med ett stort hjärta. Bra utdelning i powerplay,100% hitills, ser riktigt bra ut. Men helt klart bäst i Surte-kläder denna afton var vår målvakt, Lisa Persson. Hur bra som helst.

Grettan fick sätta första struten i Surtes kostym. Pettson gjorde mål hon med. Det lönar sig att skjuta, jag säger ju det. Kändes fruktansvärt skönt att vi för en gångs skull hade stolpe in, inget vi är bortskämda med i Surte direkt.
Känner dock lite med Färjestaden. Dem spela bra största delen av matchen och det kunde egentligen slutat hur som helst. Mindre kul att sätta sig på den bussen sen för hemfärd till Öland.

Söndagen spenderades på hästtävling. Kom 4:a i den första klassen. Nöjd.

Veckan som kommer blir tuff. Mycket i skolan, träningar, hästar och en resa till Olofström på lördag. Tycker det är dags för Olofström att få lite pisk.

Louise Wickström.... kan någon sätta stopp för denna poängtjuv? Hur fasiken skall vi andra ha någon som helst chans om hon tänker snitta 4-5 poäng varenda match?

Halmstad, Ingelstad och Warberg fortsätter att förlora. Malmö verkar lite hetare i år. Therse Persson måste läst min blogg förra veckan. I matchen mot Halmstad(slutade med Södra Dal vinst 7-2) presenterade hon sig med råge. Fem mål från hennes klubba. Och då hade hon ändå missat en straff.

Daniel ser jag inte mycket av denna vecka heller. När jag tränar är han hemma och när jag är hemma dömer han. Suck.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hostar fortfarande på kvällarna så då får jag ta hostmedicin men det är mycket bättre. Igår var jag på hlr kurs för barn. Och imorgon missar jag med pga att Filippa fyller 1...
Men jag kommer tillbaka för fulla muggar nästa vecka!!!

2007-10-02 @ 11:42:53
Postat av: Sandra

Hallo! ja det var gött att trycka till piraterna=) Grattis till eran seger med. DEt är våran tur på lördag att vinna över dom. Jo då, här är allt bara fint. Lite segt med praktik när kl står på 04.15 men jag brukar sova en stunde när jag kommer hem=) Allt bra med dig? Kram

2007-10-02 @ 20:32:24
Postat av: jonnah

utgång på lördag... redan bokat, rosé´n står på kylning........ redo att öppnas 18,30 i bussen i de djupaste blekinge skogarna...

2007-10-04 @ 11:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback