Hos Kalle Anka & co

Jag tror jag vet hur Kalle Anka har det i margarinfabriken.....för det måste va ungefär som att stå och fylla på maskinerna på Dios. Enformigt. Idag stod jag i fyra timmar, om inte mer, och la ordning buntarna som kom ut ur maskinen i oordning, för att sen sträcka över dem till Kalle ( Linda Karlsson asså.. inte Anka) som fixa resten. Inte så avancerat, men heller inte såå tråkigt som det kunde blivit utan Kalle och Tommi. Men alla jobb är bra så länge man tjänar pengar. Ska jobba några dar nästa vecka med.

I helgen va jag på kalas...eller man kan säga att helgen va ett stort kalas. Andreas fyllde 3 i torsdags och firade detta i lördags. Sen sov vi över hos dem, spelade spel och kollade på fotbollen. På söndagen va jag i stallet TIDIGT(06.40), men sen gick jag och la mig igen. Solade några timmar, red, och när jag kom tillbaks va det kalas igen. För Andreas. Fast det va ju egentligen inte meningen att jag och Daniel skulle va med( det va för andra delar av släkten) men vi blev lixom kvar.
Igår fyllde min mamma år, grattis grattis. Så då var vi där på kalas. Men det gör lixom inget att det blir så mkt kalas för då slipper man laga mat och får dessutom alltid VÄLDIGT GOD mat och efterrätt.

Så idag har jag jobbat.... och vart i stallet. Fixat Gunsan inför tävlingen imån, vi skall till Tranemo. Gunsan ska få bekänna färg...hon ser just nu ut som en tunna, väger x antal kilo för mkt, och hoppar ungefär därefter. Dessutom ska hon gå 1,25 för första gången på ett bra tag och gör hon det bra blir det 1,30 om två helger. Det e faktiskt ganska högt.
Daniel är på Marstrand hos sina föräldrar så jag får va själv.... tråkigt. Det enda som e positivt e att jag får hela sängen för mig själv... kan ligga kors och tvärs som jag vill.

Missar träningen imån med, bara för att den är flyttad. HMPF. Men jag då???
Så tyvärr Petsson...du får träna utan mig igen....

Grattis Hagge till examen!
Grattis Carre till examen!
Grattis Anna till studenten!
Grattis Pettson till att du klara teorin!
Grattis Stefan på födelsedagen i efterskott!
Grattis till min lilla Mamma med!

Har jag glömt någon så påminn mig...

En kopp te, en macka och sen god natt!

Kommentarer
Postat av: jonnah

haha lugn nu, jag vet flera som ser likadana ut på sina bilder...=). Alla har sin egna lill kortmin.
jo
det är kanon här hemma, sommaren gör ju sitt, man flänger och far hela tiden. gött.=)

Postat av: Carre

Tack! =) Lycka till med Gunsann i helgen! Går säkert jättebra!
Kram
Caroline
Ps1. Jag tror det luktar illa på margarinfabriken, gör det det på ditt jobb oxå? Ds.
Ps2. Är inte Kalle oftast arbetslös? DS

2007-06-07 @ 12:54:02
URL: http://caroline82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback