Påsklov

Det har varit en skön helg. Helt klart.
Danel kom hem i fredags. Vi åkte direkt till Mölnlycke för att kolla (ja jag vet att ni nog inte tror mig) innebandy. Pixbo mot Rönnby, kvartsfinal 2. Rönnby vann, kort å gott. Å det var helt välförtjänt. Pixbo va faktiskt inte särskilt bra. Plus till Jonsson å Jedeborg... Dem kämpade bra iaf.
Lördagen var helt oplanerad.... men inte så länge. Gick ner på stan och shoppade skor. Två par till mig å ett par till Daniel. Helt rättvist. Sen åkte vi till mina föräldrar för en fika och för att hämta våra nya tapeter som äntligen har kommit. Dess värre får vi vänta minst en vecka innan vi kan börja tapetsera, ger oss inte på det utan proffs assistans från far min. En sväng via stallet och sen hem och duscha för att åka till Marstrand och äta middag med Daniels föräldrar. Middagen var riktigt god, grillat kött med potatismos, grillad färskpotatis och massa annat gott. Vi sov över där sen, för att kunna gå en mysig promenad på söndagsmorgonen och äta frukost på Bergs.

Kollade på Johanna( 10 år) när hon spela cup.... skrek ut vår frustration över usla tränare och domare... ha ha. Men jag kan inte förstå som jag skrev för ett tag sen, hur det kan vara så fruktansvärt dåligt uppstyrt. Tjejerna kan inte ens slå en pass till varandra, och då är det ändå andra året dem spelar nu. Undrar över vad dem tränar på på sina träningar. För det kan inte vara skott och passningar iaf. Kanske all tid går åt till deras "tack för matchen" ramsa... för den kunde dem bra iaf. Nä bättring Pixbo!!

På kvällen (em) gick vi till Lisebergshallen för att kolla på nästa Pixbomatch. Men vi gick därifrån efter en period. Tråkigare match har jag nog aldrig beskådat. Det hände typ ingenting i första perioden, endast lite gruff mellan lagkaptenerna Dahl och Bron-Sundbom. Pixbo rullade bollen mellan back - center i över en minut utan något försök att åstadkomma något mer farligt än att tiden rullade på. Och Täby bara väntade på att Pixbo skulle göra ett misstag... Uselt. Inte konstigt att det inte satt mer än knappa 600 pers på läktaren. Det är semifinal gubbar, BJUD UPP till kamp.
Vi tog en promenad till valhalla istället och kollade på RBK Göteborg mot Kumla, i elitseriekvalet. RBK vann... tro det eller ej. Det var ett mycket besviket Kumla som satte sig i bussen för en lång resa hem denna söndagskväll. Deras elitseriesejour för denna gången är nog över. Har svårt att se att Kumla skall slå KAIS med så mkt ( tror det e minst 8-9 mål) så att dem klarar sig kvar. Ett desto gladare RBK som fick en kul avslutning för året. Och en väl värd matchens lirare i Anna Sjögren.

Skall återvända till min bok ett tag till innan det e dags att åka till stallet. Nu fasiken får det bli ordning på hästarna så även jag kan få tävla lite. Tror typ alla i stallet tävlade i helgen utan jag, å Pernilla då förstås. Men hon vågar ju inte ens rida på sin häst. har kommit på en affärsidé med. Men då måste jag nog sälja en häst först. Bland annat.
Får fortsätta klura på det.

Grattis på födelsedagen Pettson. Stor flicka nu =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback