Danne, min nye bästa vän!

Det har varit en intensiv helg... helt klart. Men så jäkla rolig.

Resan började 06.30 i lördags. Hämtade Jonna å satte kurs mot Linköping. Där skulle vi plocka upp ena halvan av finaldomarparet i herrmatchen, Thomas Nystrand. Ha ha... han gick inte att ta på allvar... inte med den dialekten. Vi(Jonna å jag) kom fram till att i filmer så är det alltid det töntiga männsikorna som pratar som han. Men det förhöjde dock stämningen i bilen en aning när han steg in. Jonna fick t.o.m titta på hans visselpior som han skulle ha på matchen. STORT.

Väl framme fick vi byta om å sminka oss i bilen, vårat rum var inte klart. Sen var det dags för match. De två första perioderna av damfinalen mellan IKSU och Rönnby (eller va det Pixbo-Rönnby ??) va ett riktigt sömnpiller. Men SEN... vilken tredje period... Rönnby gjorde allt rätt, fenomenalt coachat av deras tränare. Å vad gjorde IKSU?? Inte ett skit. Dem bara konstaterade att matchen höll på att glida dem ur händerna. Rönnby vann rättvist!! GRATTIS!

Herrmatchen va den nervösaste på länge. JAG ÄLSKAR MAGNUS SVENSSON!!! Han räddade min kväll. Hade ju som sagt lovat att dänga till Sundbom med pokalen om dem vann... och det var ju inte långt ifrån.

Jag missade(som vanligt) när allt hände på plan, kollade alltid åt ett annat håll... Som tur e så kan man ju kolla på reklamen sen, som Jonna sa. Så får man ju se allt igen =)))))) Reprisen Jonna, det heter reprisen.

Matchen slut, det blåa havet slutade aldrig att hoppa å sjunga, festen kunde börja.

det blev förfest på hotell rummet för mig å Jonna, Daniel försvann med domarna. Vi hörde ljud från korridoren å kikade ut. Där va hela Warbergs lag, dansandes till Caramia i enbart kallingarna. Som tur var hade hotellet en ismaskin väldigt väl placerad ute i korridoren. tror aldrig det har gått åt såå mkt is på en förfest för två ;) (daniel älskling...vi bara tittade)

 
  


Middag på hotellets restaurang... Daniel å Nystrand kom tillbaka. Dem hade tröttnat på domarsnacket och skulle med oss in på annexet och efterfesten. Göttans!

Annexet ja... där var det fest. Glada WIC-spelare, mindre glada Täby spelare å en massa andra fulla människor. Fyllesnack, inte så mkt för min skull men Daniel snacka med både Danne Dumbom å stackarn Birgitte Lersbryggen.
Domarparet Johansson -Linell på plats ( som dömde vår bortamatch mot malmö bl.a.) Linell pratade väldigt mkt om den matchen. Kan det månne vara sa att han egentligen ville be om ursäkt för en jäkligt dålig insats??? jag tror jag tänker tolka det så...
Med kameran i högsta högg  ( jobbar ju även som paparazzi fotograf om ni inte visste) letade jag mig in i vimlet. Målet va en målvakt med stoppskylt på magen.... japp Peter Sjögren. Å efter ett tag fick jag napp....Fick även en bild på ikonen Christian Hellström i diskussion med Sundbom. Och på allas våran Widell...

                                                                            

Det var dock innan jag visste att Jonna tänkte ta sig ett snack med grabben...Han erbjöd sig t.o.m. att hon kunde få sova hos han men mogen som hon e tacka Jonna nej. Och om ni klickar på kortet nedan förstår ni varför...

                                                               ha ha

En jäkligt lyckad kväll blev det tillslut....Blev dessvärre ingen efterfest för vår del då alla slockna på mindre än 20 sek efter en intensiv dag. Tack Jonna å även daniel för en grym helg!!!

 
Avslutar inlägget med den skönaste bilden av alla... på mig och min nye bästis =)

image26


Ät förresten aldrig på Sibylla i Jönköping. det var det vidrigaste jag varit med om.


Kommentarer
Postat av: Pettson

hahaha, det var något utav en klockren bild. fast det var synd att dom inte van..hade sett fram emot en bild på er två och han med ett FETT märke ifrån pokalen, helst ingjuten!

Postat av: Jasse

Kul! Då kanske vi får mötas i Guldcupen nästa helg! Jag ska oxå vara med. Weeee. Förresten, såg din man i tidningen idag. Ljusa kläder och förra årets upplaga av nike-skor. Se där ja.

2007-04-23 @ 18:19:36
Postat av: Malin

Ska försöka lösa det för din skull Carro ;) Hoppas du har det guttans! Kraaamis

2007-04-23 @ 20:54:26
Postat av: Malin

Ska försöka lösa det för din skull Carro ;) Hoppas du har det guttans! Kraaamis

2007-04-23 @ 20:54:26
Postat av: Malin

Oj vassego, där fick du ett extra på köpet ;)

2007-04-23 @ 20:54:43
Postat av: Kalle

Skönt att ni har haft en bra helg =) snygga bilder med ;) men du, levde jonna upp till att vara kärleksfixaren nu då? kramar

2007-04-23 @ 20:58:34
Postat av: Terre

åh,låter som en superkul helg ! :)

2007-04-24 @ 16:29:34
URL: http://lamberg.blogg.se
Postat av: Pettson

vart är uppdateringen....? :(

2007-04-26 @ 16:52:03
Postat av: Sandra (Pucko)

Hallo hallo! Härliga bilder du fick och jag förstår att Jonna inte ville följa med honom hem=) Bilden på Widell var ju snygg me,aningens full kanske? Ha d bäst! KRAM

2007-04-26 @ 21:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback